Twoja reklama na dziś

Kłamstwo na co dzień

Patrząc na treści marketingowe pod kątem etycznym również możemy się rozczarować. Lwia część z nich jest przekłamana. Co interesujące, w prawie każdej pozycji książkowej dotyczącej skutecznej reklamy i pokrewnych sposobów perswazyjnych, znajdziemy zapiski o tym, że trzeba eksponować najlepsze cechy usługi czy rzeczy, jednak nie powinno się oszukiwać przy ich reklamowaniu. Twórcom tych książek nie chodzi o sam akt fałszowania, lecz o to, że konsumenci wbrew powszechnej opinii nie są aż tak naiwni. Aczkolwiek, z innej strony, ich mądrości i ilorazu inteligencji. Ostatnimi czasu można niestety przyuważyć, że reklama stała się tak bardzo nieznośna i przytłaczająca, że człowiek, jako jej kreator, nie może powoli jej znieść. Człowiek stworzył tak sprytne i rozumne mechanizmy zdobywania informacji w celach reklamowych, że przerosła ona go. Świetnym przykładem jest globalna sieć, który zbiera więcej informacji o osobach niż kiedykolwiek jakikolwiek system na całym świecie. I, co najsmutniejsze, wydarza się to z aprobatą jego twórcy. To przytłaczające, ale niestety prawdziwe. Na bazie pozyskanych informacji jednostki centralne samodzielnie dobierają konkretne reklamy w określonych miejscach. Bardzo często nie zwracamy nawet na nie uwagi, co jest wyjątkowo groźne.

Comments are closed.