Twoja reklama na dziś

Podręcznik podstępu

Czy jesteśmy sobie w stanie wyobrazić nasze ludzkie egzystowanie bez jakichkolwiek reklam? Jeśli poznam takiego szczęśliwca, który potrafi to uczynić, to z przyjemnością mu osobiście uścisnę dłoń. Dlaczego jest to według mnie niemożliwe? Odpowiedź jest prosta. Reklama, w przeróżnych postaciach, tak mocno dostała się w naszą cywilizację, że nie mamy możliwości jej zlikwidować, ani nawet zmniejszyć ilości jej występowania. Reklama papierowa jako jedna z podstawowych typów marketingowych znana jest nam już od czasów starożytnych. Znacznie wcześniej powstały reklamy ustne, można zatem stwierdzić, że marketing występuje tak długo, od kiedy istnieje mowa, a wraz z nią człowiek sapiens. Analizując przekazy marketingowe pod kątem etycznym także możemy się gorzko rozczarować. Duża część z nich jest przekłamana. Co interesujące, w prawie każdym podręczniku skutecznej reklamy oraz pozostałych sposobów perswazyjnych, odnajdziemy fragmenty o tym, że powinno się podkreślać najlepsze cechy usługi czy rzeczy, jednak nie można podawać błędnych informacji przy ich reklamowaniu. Autorom tych podręczników nie chodzi o sam akt kłamstwa, ale o to, że klienci wbrew pozorom nie są aż tak naiwni. Choć, z innej strony, ich wiedzy raz ilorazu inteligencji także nie należy uznawać za pewniaki. Rozmyślając jednak o samej wartości prawdy w przekazach marketingowych mamy na myśli głównie o to, że obecnie klient ma możliwość łatwo wyszukać czy podane dane są prawdziwe.

Comments are closed.